NEPAL REISBLOG DEEL 3

13 juni 2015 - Chitwan, Nepal

Chi14Chi13Chi12Chi9Chi1Chi2Chi3Chi4Chi5Chi6

NEPAL REISBLOG DEEL 3

Vervolg 6 t/m 12 juni

Na mee te hebben geholpen met het schade-verslag in elkaar te zetten ben ik later op de middag naar Little Thamel gegaan. Daar heb ik boven in een restaurantje genaamd Jalapeno gegrilde kip met patat en groente gegeten. De vorige keer dat ik hier langsliep met Janak en Akè werd er goeie muziek uit de jaren "70 gedraaid. Nu draaide de barman een liedje die ik vaak in de auto hoor van een vriend, Narinder als we onderweg naar werk zijn. Maar alleen de barman drukte het liedje om de 10 seconde op pauze enzo. Zo duurde het liedje wel 15 minuten. Volgens mij was het z'n favoriete nummer.

Nadat ik lang ben blijven hangen in dat restaurantje weer terug naar het dorp gegaan. Daar aangekomen waren de jongens bezig met een tv en een decoder te installeren. Toen ze me vroegen voor wie ik was, wist ik al genoeg. Helemaal vergeten dat de CL-finale vandaag is. Helaas is de hele groep tegen mij want ik ben voor Juve en iedereen is voor Barca. Maakt niks uit ze komen straks vanzelf wel derachter wie de beste is.

7 juni

Chillen, niks doen. Beetje slapen, chillen in de zon en niks doen. Janack ging zijn mobiel connecten met mijn bose speaker. Hij draaide Sweet Child O Mine en daarna een bollywood film.

8 juni

Chillen niks doen, bij de bar beetje gegeten, gedronken en muziek geluisterd,

Daarna naar little thamel gegaan voor een beetje avondeten en een biertje bij jalapeno, waar ik vorige keer ook was.

Die avond kwam Dhurba naar me toe en zei dat het volgende project over 3 dagen was, en of ik tot die tijd misschien interesse had in Engels les geven op een school. Dat vond ik wel okay een beetje met kinderen werken.

9 juni

Vandaag heb ik 3 uurtjes lesgegeven aan 3 verschillende klassen in de leeftijd varieerend van 7 tot 15 jaar. Die kinderen zijn echt grappig, de jongere kinderen luisteren niet echt en zitten meer te spelen. De oudere groep van de 7de klas zijn wat meer geconcentreerd. Ik had totaal geen idee wat me te wachten stond, er is geen organisatie en ik werd gewoon voor de klas gebracht. Dat zei Dhurba me al van te voren, dat ik maar gewoon een beetje met ze moet spelen ofzo. Dus heb mezelf maar een beetje van te voren voorbereid hoe ik het ging aanpakken en het was echt leuk.

Na school om 16:00 afgesproken met een leerling van die school, die vroeg of ik mee wilde voetballen met zn vrienden.

Uiteindelijk 17:50 afgesproken met Madhav om te voetballen gingen we partijen met 22 man. Gelukkig was het bewolkt, dus het was zeker geen 40 graden.

In de avond heb ik kennis gemaakt met andere vrijwilligers, de meeste waren Duitsers. Ze zitten ook samen in een groep dat bezig is met een project voor het bouwen voor huizen.

10 juni

S'ochtends 5.45 begon de Engelse les weer. Dezelfde 3 klassen lesgegeven tot 8.45.

Daarna Nina uit Denemarken uitmoet bij Sapana. Zij is op doorreis naar India richting een vriend. Zij ging baden met olifanten en vroeg of ik ook mee wilde. Ik heb uiteindelijk alleen foto's gemaakt. Daarna gingen we even naar het dorpje Little Thamel, een beetje wandelen en zijn we met paard en wagen teruggegaan.

Daarna gingen we om 16:00 kano-en  en dat was echt de meest relaxte en rustgevende tocht ooit. Overal vogels, apen en dierenoversteekplaatsen. We kwamen onderweg 4 krokodillen tegen, maar ze waren erg moeilijk te zien, maar de laatste konden we voor de helft zien omdat hij half in z'n hol lag. Alleen tijdens de wintermaanden schijnen ze volop op de zandbanken te liggen. Na de tocht zijn we naar de Elephant Breeding Center gelopen. Onderweg liepen we langs een voetbalveld waar ze soms met olifanten oefenen voor olifantenvoetbal. Bij het EBC worden olifanten voorbereid voor verschillende functies. Daarna gingen we naar huis, vlak voordat de storm losbrak.

1. Toen we terug in het dorp aankwamen, gingen we samen met de 19-jarige Miya uit Duitsland en 28-jarige Rodger uit Zuid-Afrika chillen. Zij hebben elkaar 2 weken geleden als vrijwilliger ontmoet in Nepal en zijn Chi7ook bezig met een Chi8project voor het bouwen van huizen in Kathmandu. Via een Duitse man met dreadlocks die al langer dan een maand in ons dorp verblijft, zijn ze hier terechtgekomen. Later kwamen er nog meer mensen bij, en uiteindelijk bleven alleen Nina, Miya, Rodger en ik over en hebben we met zn vieren samen spelletjes gespeeld met muziek en een paar biertjes erbij. Bij 1 spelletje moest iedereen 3 namen van bekende personen op 3 papiertjes schrijven, en daarvan propjes maken en in de pot stoppen. Daarna teams van 2 personen maken en dan heb je als team 45 seconde de tijd om zoveel mogelijk personen te omschrijven waarbij de andere teamlid moet raden wie het is. Bij de volgende ronde mag je maar 1 woord gebruiken om die persoon te omschrijven, en bij de laatste ronde mag je niks zeggen maar moet je acteren. Dat leverde hilarische momenten op en we hebben stukgelachen. Iedereen was ook onder de indruk van me Bose Soundlink Mini Speaker en de diverse muziek die ik had. Dat vond ik wel grappig. Het was een hele leuke en gezellige avond. Toen iedereen ging slapen bleef ik nog met een paar jongens van werk chillen tot een uur of 00:00.

11 juni

05.00 opgestaan in de ochtend om te joggen met RK. Ik dacht al die tijd dat hij Akè of Arke heette maar kwam pas vandaag erachter dat hij RK word genoemd, dat zijn zn initialen en staat voor Rabi Kumal :). Nina ging nog een ritje maken op een olifant naar een dorp voordat ze vertrekt. Om 9:00 AM haar uitgezwaaid en vertrok ze met de bus om haar reis naar India door te zetten.

Ondertussen is Dhurba maar Kathmandu vertrokken voor een gesprek met de government, een gesprek waarvan het doel dat er uiteindelijk een betere samenwerking moet komen tussen beide partijen zodat beide partijen op de hoogte zijn van elkaars werkzaamheden en er niet langs elkaar heen gewerkt wordt. Hij zal binnen 2 dagen terugkomen. Wanneer hij terugkomt hoop ik dat het nieuwe project start.

Daarna ging ik in de middag met RK naar de kapper en heb ik voor het eerst me haren laten knippen in het buitenland. Ik wist wel dat hij me kapsel niet precies kon knippen zoals ik wilde, maar pff die kerel heeft me kapsel wel heel erg scheef geknipt, en daarna moest me t-shirt uit en kreeg ik zomaar een massage die 3x zolang duurde als me knipbeurt. RK ging stuk, hij had dezelfde behandeling gister ook gekregen en wilde ook helemaal geen massage. Maarja, geeft niets, ik draag vanaf nu gewoon een pet met zweet en al.

Daarna gingen we naar een museum met allemaal informatie over alle wilde dieren die hier voorkomen, en er waren dierenhuiden en opgezette dieren. Toen gingen we wat eten en terug bij het park weer met een aantal mensen tot laat in de avond gechilled met muziek. Mensen wilden mijn muziek kopieren van me ipod naar hun macbook, maar niemand wist precies of dat wel kon. We durfden niet te synchroniseren, bang dat alles op me ipod gewist werd. Rodger vroeg of hij me Bose Soundlink Mini mocht lenen om muziek te luisteren in de nacht.

12 juni

Weer 05:00 AM wakker geworden om te joggen met Rodger, RK en Janak. We gingen joggen richting een voetbalveldje, daar hebbe we gewacht tot een aantal lokale jongens kwamen om een potje te voetballen, 6 tegen 6.

Rond 6:30 AM zijn we terug gaan rennen naar ons dorp, nog even breakfast gedaan met Miya en Rodger voor ze vertrekken. Zijn gaan namelijk terug naar Kathmandu, weer verder met hun huizenproject. Ik had een aantal foto's gezien en het zag er echt goed uit. Ze wilden dat ik ook met ze meekwam naar Kathmandu, dan waren we een team van 3 man, of 2 mannen en 1 vrouw maar ik zei dat ik ook op een project zat te wachten in dit dorp. Om 8:30 AM afscheid genomen en toen brachten 2 van onze jongens hen met de jeep naar de busstandplaats. Ik zal contact met hun opnemen zodra ik ook in Kathmandu ben voordat ik weer terug naar Bangkok vertrek. Of misschien eerder als mijn project eerder is afgelopen, dan kunnen we nog even meeten want heb nog een paar andere plannen in gedachte zodra ik weer in Kathmandu aankom.

Chi10Chi11

1. Tante Daisy:
    14 juni 2015
    Indrukwekkend ... respect dat je bijdraagt aan de wederopbouw. Ik kijk uit naar je volgende rapportage.
    Tante Daisy
  2. Nick:
    16 juni 2015
    Mooie foto's, mooi land. Was dit je eerst massage van een man? Hahaha, misschien wou die gewoon effe aan je zitten, lol.

Inspirerend verhaal, man! Experience of a lifetime.
  3. R2D2:
    19 juni 2015
    Hoi An, het aftellen is begonnen (eigenlijk al vanaf de 1ste dag maar goed) nu is het echt bijna eindelijk zo ver. Kan niet wachten tot je aankomt op Schiphol, ik ga een hele grote ballon kopen :p. Ik ben gisteren even langs oma geweest om te kijken hoe het met haar is, we hebben je reisblog uitgeprint voor haar en ze leest het met veel plezier. Ze was ook de dagen aan het aftellen, de laatste loodjes wegen het zwaarst. (Papa zegt: als je wat meer wilt weten over Seals moet je hem bellen) Maar ik denk dat hij eerder wat van jou kan leren haha. Take care boot. Tot over 10 daagjes!! Eindelijk!! Kuss
  4. Edmund:
    21 juni 2015
    Yooo Cyrano, superrrr goed van je man! 'ben trots op je :-) Terus maju! Ook leuk geschreven. Groetjes, Edmund