Nepal Reisblog deel 5, afsluiting Thailand

T2T3T4T5T6T7T8T9T10T11T12T13T14T15T16T17T18T19T20T21T22T23T24

T1

Thailand reisblog

23 juni

In Bangkok aangekomen heb ik de taxi naar me hotel in het centrum genomen. Me hotel ligt midden in het uitgaanscircuit of Red Light District van Bangkok, waar alle gogo-girls, ladyboys en freelancers rondhangen.
Het is inmiddels 19:00 en bijna donker als ik arriveer bij me hotel.

Dit gebied is echt stedelijk, met wolkenkrabbers en overal neonlights, winkels, restaurants, barretjes en hotels. Het lijkt een beetje op de entertainment gebieden van Tokyo.

Na het douchen ben ik naar de McDonalds gegaan, die kennen ze niet in Nepal. Maar ik ken die wel en de McDonalds was blij me te zien.

Daarna ging ik een rondje lopen door de straten van Sukhumvit Road. Ik zag gelijk een stuk meer toeristen dan er in Nepal zijn op dit moment. Ik probeerde zo onopvallend mogelijk rond te lopen en te doen alsof ik een lokale bewoner was, maar door me zwarte Guns 'N Roses shirt, blauwe Inter Milan trainingsbroek, heuptas en witte Nike Air Max Classics weet ik niet of ik wel of niet opviel als toerist. Ik had het gevoel van niet. Wat mij dan weer opviel waren de vele oudere blanke mannen die daar rondliepen met hele jonge Thaise vrouwen. Mannen van 60 jaar met een grietje van nog geen 25.
Elke keer als ik weer zo'n koppeltje zag had ik er niet echt een fris gevoel bij. Maar wat mensen doen in hun leven moeten ze zelf weten. Op een gegeven moment kwam ik opeens veel ladyboys tegen. Mannen die zich vrouw voelen, en er ook helemaal als een vrouw uitzien. Of transgenders, die heb je ook, maar het verschil weet ik eigenlijk niet precies. Van sommige kan je bijna haast niet zien dat het eigenlijk een man is maar wow wat zagen sommige er ook eng uit! Verder heb ik helemaal niets tegen ze hoor, we zijn uiteindelijk allemaal maar mensen. In Thamel Kathmandu heb je ze ook, maar ik had van een aantal mensen gehoord dat sommige ladyboys in Thailand gewoon aan je zitten op straat! Code rood, het sein ging om en ik begon met een boze blik agressief door de straten van Bangcock te marcheren, alsof ik een bezeten Nederlandse rechercheur was, klaar en paraat, op zoek naar pedofielen die ik in elkaar kan beuken. In de hoop dat de ladyboys me negeren. Mezelf veilig door oorlogsgebied heen geloodst, nog extra munitie, een flesje water gehaald bij 7/11 om de hoek van me hotel. Daarna rond 23:00 terug naar me kamer, beetje gechat via viber met me vrienden in Nepal. Biertje, nee, niet echt trek, ik ga slapen.

24 juni

Voor 12:00 uitgechecked bij me hotel, en ik ga nu naar Phuket vliegen waar ik voor 1 of 2 dagen zal blijven omdat ik heel erg graag in de zee wil zwemmen en gewoon op het strand wil liggen. Dat is voor mij ook alweer jaren geleden, en dat leek me een goed idee, en een goede afsluiter voordat ik weer terug naar Nederland ga. Thailand heeft mij eigenlijk nooit echt getrokken. Voor een zon, strand en zee-vakantie zou ik het liefst naar de South Pacific willen gaan, naar Tahiti of de Cook Islands. Dat komt nog wel, hoop ik. Ik ben via Thailand naar Nepal gegaan, en nu ik toch vlakbij de zee ben, waarom het niet gelijk ervan nemen. Ik heb gelukkig nog wat tijd/dagen/ over voordat ik weer aan het werk moet. Phuket schijnt een paradijs te zijn, dus ik gaan kijken hoe paradijselijk het is.

15:20 aangekomen op Phuket Airport. Vanaf het vliegveld was het zo'n 45 minuten reizen naar Patong Beach. Ik heb besloten daarheen te gaan om tegelijkertijd een beetje het nachtleven te proeven. Mijn hotel zit ook daar midden in het nachtleven, tussen al de barretjes, restaurantjes en disco's. Eigenlijk net erbuiten waar het nog rustig is.

Aangekomen bij me hotel ging ik even omkleden en daarna de buurt verkennen. Dat mijn hotel gelijk aan de zee lag wist ik niet, ik dacht ergens in een zijstraatje ofzo. Maar ik stap me hotel uit, steek over en ben gelijk op het strand.

Richting het entertainmentgebied kwam ik overal groepen vrouwen tegen die je een massage willen aanbieden. Daar waar het in Tokyo Afrikaanse mannen waren die je willen verleiden naar een bordeel, zijn het hier groepen vrouwen die letterlijk om de 10 meter voor een massagesalon staan om je naar binnen te sleuren.

Bij een grote mall aangekomen, genaamd Jungceylon ben ik bij Bondie Aussie wat gaan eten. Een stuk kippenborst met patat en sla. De jongens en meiden die daar werkten waren erg vriendelijk en zette de Copa Amerika voor me op op tv. Daarna wat biertjes gedronken en de eerste helft Chili-Mexico gekeken van de Copa America.

Daarna ben ik rond 23:00 rustig langs het strand naar huis gelopen.

25 juni

De volgende dag ben ik rond 10:00AM naar buiten gegaan om me was te brengen. Heb vervolgens spaghetti gegeten op een terras en daarna een zwembroek en een handdoek gekocht.

Toen was het half 12. Ik ging naar het strand. Boem de zee in. Ik heb gezwommen alsof me leven ervan afhing, alsof ik nog nooit de zee heb gezien en ik was niet het water uit te slaan. Toen ik moe begon te worden ging ik terug naar me hotel om me om te kleden. Ik keek op de klok, en 15:00 was het pas. Ik dacht dat ik veel langer had gezwommen.

Daarna ben ik weer naar Jungceylon geweest en heb ik bij een Braziliaans/Argentijns restaurant gegeten. Deze was best wel duur, kreeg een rekening van bijna 1600 Thaise Baht. Een stuk vlees, biertje, cola, toetje, salade moest ik ook apart betalen. Bij elkaar iets van €30,- pfff kwam best wel hard aan. Na het eten ben ik wat rond gaan wandelen bij Bangla Road, waar alle gogo-girls in de barretjes dansen. Die meiden kan je tegen betaling mee naar huis nemen, voor een uurtje sex of de hele nacht. Een uurtje noemen ze short-time, en een nachtje noemen ze long-time. Naast gogo-girls heb je ook nog freelancers. Dat zijn meiden die voor zichzelf werken en gewoon rondhangen op straat. "Hey handsom, you're married"? Of "Hey baby where you from" word regelmatig naar je hoofd geslingerd wanneer je langs al die meiden loopt haha. Had me camera mee, dus ben door de straat heengelopen en heb een beetje gefilmd. Aan het einde van de straat ben ik langs de boulevard richting me hotel gelopen. Daar liep ik langs een andere hotel met een terras waar een bandje optrad die alleen maar Eagles liedjes speelde. Die hoorde ik gisteren ook spelen toen ik daar langsliep. Ik ging terug naar me hotel en de bedoeling was om s'ochtends vroeg terug naar Bangkok te vliegen om naar huis te gaan.

26 juni

Zou vandaag eigenlijk in de ochtend om 7.20 terugvliegen naar Bangkok om met de KL876 om 12.05 terug te vliegen maar Amsterdam. Maar besloot gisterenavond toch nog een dag langer hier te blijven omdat de vlucht terug naar Amsterdam zowat helemaal volgeboekt zat. Baal er wel van omdat Phuket best wel duur is, tenminste als je elke keer in restaurantjes gaat eten enzo ben je elke keer wel rond de 10 euro of meer kwijt. Vergeleken met Nepal dan was het veel duurder, vergeleken met Nederland misschien iets goedkoper. Voor m'n hotel aan het strand betaalde ik ongeveer €20,- per nacht, dat viel dan weer echt reuze mee. Mijn plan is om vanavond tot 3.45AM ongeveer in de kroeg te blijven, om vervolgens terug naar me hotel te gaan om om 4.30 AM de taxi te pakken naar het vliegveld waar ik dan de vlucht van 7.20AM terug naar Bangkok pak. Ik zal dan om 8.45 AM na een uur en een kwartier vliegen in Bangkok aankomen, en dan de vlucht van 12.05 PM terug naar Amsterdam pakken.

Probeerde me blog te fixen op me ipi maar de website was erg traag en daarna gebruikte ik de computer van het hotel, maar die liep steeds vast. Wanneer ik in Nederland ben ga ik me blog afmaken. Ben inmiddels al 2 á 3 uurtjes bezig met me blog zonder dat ik er wat mee opschiet, een beetje zonde van de tijd dus nu ga ik gewoon zwemmen. Na het ontbijt ben ik direct de zee in gegaan. Van 13.30 tot 18:30 gezwommen. Dit keer wilde ik er echt niet uit. Maar het werd al bijna donker en ik wilde snel wat eten en de kroeg in.

Daarna richting de Jungceylon winkelcentrum gegaan om te eten. Onderweg naar het winkelcentrum rond 19.30 een taxi geregeld die straks om 4.30 AM voor me hotel staat. Nu kan ik lekker op zoek naar eten, chillen en rustig aan doen. Besloot uiteindelijk om gewoon naar de McDonals te gaan. Als ik later nog honger had wilde ik dan eigenlijk weer naar Bondie Aussie gaan. Maar na de McDonalds ging ik gelijk naar de kroeg.

Na het eten ben ik in de Red Hot Chili bar gebleven. Daar trad een bandje de hele avond en nacht tot 4.00 AM op. Gisteren toen ik langsliep hoorde ik ze Sweet Child O' Mine spelen, maar toen de solo kwam speelde de gitarist maar een paar akkoorden. Vandaag kwam Sweet Child O' Mine weer, maar dit keer was er een andere gitarist en die speelde de solo bijna helemaal precies als het origineel. De band was goed en speelde allemaal rockliedjes, en af en toe wat andere nummers zoals o.a. Lambada en je kon ook verzoeken indienen. Ik bleef hangen tot 3.45AM. Heb nog even kennis gemaakt met Kam, zij werkt daar als barmeisje. Geen gogo-girl, gewoon een normale barmeid. Ze moest tot 4.00 werken, maar helaas moest ik rond 3.45 terug naar me hotel om me tas in te pakken. Jammer, anders konden we misschien een paar dagen met elkaar chillen.

Bij me hotel aangekomen was het dan zover. De taxi stond klaar en ik was klaar om doorhalend terug naar Amsterdam te keren. Het is inmiddels al 00.00 geweest, dus al 27 juni en ik zal vandaag in de avond om 18.35 in Amsterdam aankomen.

Dit is gelijk het einde van me blog. Had eigenlijk iets meer verwacht van het vrijwilligerswerk in Nepal. Tenminste, ik dacht dat ik letterlijk achter mekaar elke dag bezig zou zijn. Maar dat zou waarschijnlijk alleen het geval zijn indien ik na de ramp direct ter plekke  was. Nu had ik redelijk veel vrije tijd gehad, maar daardoor ook veel meer van het land kunnen zien. Ben meer dan tevreden met wat D. Giri voor me heeft kunnen betekenen. Dankzij hem heb ik op z'n minst iets kunnen doen voor de mensen in Nepal, en daar ben ik heel blij mee. Dit was voor mij een onvergetelijke ervaring en ik heb tijdens m'n verblijf als vrijwilliger veel nieuwe vrienden gemaakt met wie ik allemaal contact zal houden via viber en email. Het enige minpuntje wat ik ben tegengekomen in Nepal was de hoeveelheid rotzooi op straat. Mensen gooien letterlijk alles op straat i.p.v. in de vuilnisbak. In de stad, in de dorpen tot zelfs 4000 meter hoog in de bergen zie je puinhopen van lege plasticflessen, zakken en tassen rondslingeren. Zelfs tijdens de busreizen gooide iedereen lege flessen etc gewoon uit het raam :S. Dat is gewoon zonde en zeer schadelijk voor de natuur, en Nepal heeft zulke verschrikkelijk mooie landschappen en bergen. Ik hoop echt dat de mensen wat dat betreft gauw bij bezinnen komen, want dit slaat gewoon nergens op, maarjah.

Ik hoop dat iedereen die mijn blog gevolgd heeft, een beetje heeft kunnen genieten van me verhalen. Ik ben zeker van plan om in de toekomst nog een keer terug te keren naar Nepal, maar dan misschien als gewone toerist. Maar ik wil eigenlijk ook andere landen zien. We zullen zien wat de toekomst brengt :)

Laterzzzz

1. Steve:
    14 juli 2015
    Mooi hoor. Weer een mooie ervaring rijker!!